Pages

My Tompok

Assalamualaikum....
hye semua... hari ni aku nk wt en3 ni khas untuk kucing yang paling aku sayang... iaitu Tompok...kalau en3 sebelum ni aku ada cerita aku tak sabar nk balik rumah sebab aku rindu sangat2 pada mr.tompok aku.
so, arini aku dah sampai rumah, tapi malangnye...ketibaan aku dengan kesakitan sayangku itu. ye...biasenye bile aku balik aku panggil die, mesti die akan nyahut... tak kire la die dari mana pun... kadang tu die duduk atas bumbung, bile dengar je suara aku, terus turun g kat aku... tp arini aku pelik, aku panggil2 die xde nyahut... yang ada 3 ekor je lg...ibu,putih n kuning... tompok?? xde..
 aku angkat2 barang semua, tetibe aku nampak die melepek kt tempat makan die.. pelik.. bile die duk situ? npe die xbunyi.. aku dah pelik dh.. aku amek die, dukung smua, die senyap je xmeronta2.. biasenye die mesti meronta nk dilepaskan... tp kali ni tak.. aku ltk die kt bwh, die xleh diri dgn btul... die  terjatuh n jalan cam terkengkang... umpama minum arak gak nye.. jalan terhuyung hayang...menggigil2... aku dh risau dh.. aku bg die mkn n mnum susu, die cm dh ok la dr menggigil tp kaki die stil cm xleh jln...
 aku cek2 la kan, jap g, aku rse cm tulang die tersliuh ke cm tu laa...kt pggung ok, bkn kaki... silap2...aku gtau abg aku, die try urut smua...sme gak.. mmg tompok xde bnyi langsung... aku ltkkan die atas kerusi, bia die tdo... tp agknye die xbpe selesa, die terpusing2 n terjaga je...last2 ble die nk berak  buang air, die mnx aku trunkan...syu je suara die...aku trunkan...aku nk bia die buang air dlm blik air je..ye la dgn keadaan die cm tu kan, pastu die xnk...die meleset2 dkt aku... nk mnum air, aku bg.. pstu die terbaring kt atas alas kaki....
 aku pun bia la..sng die nk p buang air ke ape... tetiba angah ckp die nk kua...rupe2nye die xselesa nk buang air kt blik air.. aku pn bia die kua... smbil tu aku tggu la...jp g aku suluh2, die xde dh...
 tompok syg, mana kau pergi?? akak risau ni.....huishhh... tak pernah hanya kerana seekor kucing, aku menangis cm ni... sedih pkir ape yg die rase,..mcm ne keadaan die?mana die pergi malam2 cmni?? sedih n sayu sangat.... hope esok kau pulang la syg... andai kau ditakdirkan utk mati, jangan la mati tempat lain, aku tak mau.. aku nk kau mati disampingku... aku sayang mr.tompok......

maaf korang, en3 kali ni agk panjang n buat korang bosan membaca... ini sekadar luahan aku.... :)



No comments:

Post a Comment

Merepek la korang lepas baca ye!!