Pages

Impian kala Cuti

Hai semua... sory lama x update.. hik3... almaklom la orang busy la katakan... busyla sangat... ok, sebenarnya ape yang aku nak cerita arini ada lah benda yang aku nak sangat bei setelah sekian lama.... aku beli guna duit sendiri ok...:p... ok... firstly oven... korang tau x oven tu ape?? kalau xtau, xtau la aku nk cte cm ne.... ok.. kisah bermula mcm ni...suatu tengahari, sehari before puase, aku, abg aku n akk ipar aku pergi ke bandar nak cari mesin pengisar kering sebab aku nak wat rencah mee bandung... disebabkan dah lama xmasak mee bandung sendiri kan..huhuhu.. resepi turun temurun ok..  aku pun beli2, tiba2 ternampak oven yang sama dengan arwah mak aku pakai dulu... aku pun panggil abg aku...lebih kurang la macam kat bawah ni dialognye..

aku :: eh abglong, oven tu mcm mak punye dulu laa.... sengih2 wt muka xmalu.. 

abglong :: mana? owh... yg tuu
aku :: (hampa...:( )
akk ipar :: oven tu sma cm mak akk punye la....
aku :: yeke?? nak pinjam bole??nak wat kuih la
akk ipar :: oven tu mak akk guna.. kau nk guna bile...
aku :: bile mak akk xgune la...sengih2 lg..
abglong :: oven tu bpe ringgit??
aku :: rm56...hati dah bunga2 dh...
abglong :: bli yg karen bru rm100++... nanti la lain kali kite p bli...
aku :: yeayyy..

kami pun balik... tibe ari sabtu aritu, tengah aku sedap2 tido, abg aku kejut



abglong :: nak p klinik x?? mase ni aku demam..
aku :: taknak...mata terpejam
abglong :: nak bli oven x??
aku :: NAKKKK.....terus celik mata.. 


terus bangun, mandi2 siap2 smua... p kota... p klinik dlu...pastu bru bli oven... lastly, dpt gak aku oven walaupun tak la semahal mana n x la sebesar mana pun... ok la....rm125... aku tambah rm3 je... hek3...
sebenarnye aku pun xtau ape mimpi abg aku ni baik sgt atinye blikan aku oven... sebelum ni, susah gile nk dpt.. huhu... pe2 pun, masyeh abglong....hah.. nk tgk kupu2 aku?? jap ea...
ni la kupu2 saya....hik3....
dalam tu aku nga bkar ikan pais...hihihi... ok.. ni bru 1... ada 1 lg impian aku iaitu jubah.... yes jubah... since tahun lepas lagi aku nak sangat beli jubah, tapi xkesampaian... tahun ni, aku msti bli jgk... n finally aku dpt jugak bli...ok yg ni btul2 guna wet aku sendiri....hehehehe.... nak tengok jubahnye???


hik3.. ni la jubahnya... simple je kan... yes... i like simple... nak tau harganye... rm69 je... tu je yg mmpu... almaklum, saya belom bekerja.. :p... ok.. dah penat menaip.. jumpa di lain masa dengan update terbaru...ngeh3....:p



2 comments:

  1. wahhhh.... best nyaaaa.... nak request tart nenas bole? hehehe

    ReplyDelete
  2. hamboi... order trus...hahahah
    xpndai la nk wt tart2 ni..:p

    ReplyDelete

Merepek la korang lepas baca ye!!