Pages

Review Program Pengkomputeran Netsentrik UiTM

Assalamualaikum.... hai u'olls...

Malas nak cerita panjang, pagi ni tengahari ni aku nak cerita macam kat tajuk entri kali ni.
sebelum-sebelum ni, semasa keputusan UPU dikeluarkan, tetiba aku di hujani pelbagai PM di mukabuku facebook yang bertanyakan soalan berkenaan netsentrik.. bila ditanye, jawapan diberi "search kt google,keluar blog"... ok.. possible jwapan tu.. mungkin 2 tahun lepas aku ada masukan kos ni dalam blog aku.. tak ingat.. heee....

so, berbalik pada tajuk, untuk memudahkan adik-adik yang akan dan ingin mohon kos netsentrik ni, hari ni aku akan buat sedikit review pasal netsentrik ni berdasarkan pengalaman aku la... nak terima boleh, tak terima pun tak kesah,...hak masing2, ape aku peduli.. hahahaa

soalan2 biasa di ajukan
  1. Netsentrik tu ape??
    Jawapan aku : Netsentrik tu Network Central.. Di mana kita belajar network dan jugak web
  2. Belajar ape je Netsentrik??ape beza dengan kos2 lain?
    Jawapan aku : kami belajar semua walaupun yang basic2 je.. macam kos lain dorg hanya belajar berpandukan kos dorg.. macam kami, kami ada belajar sbjek dorg, tapi kami lebih tertumpu pada network dan pembangunan web...
  3. Seronok tak belajar kos ni??
    Jawapan aku : bergantung pada individu, kalau rase seronok, seronok la.. actually kte belajar tak leh stress sangat.. enjoy je... baru ilmu masuk.. ye dakk....bagi aku seronok sebab ada kawan2 yang sgt sporting, lecturer2 CTN yg sangat baik.. kalau bab buat keja, boleh kawtim wat same2...:)
  4. Peluang pekerjaan besar tak di masa akan dtg??
    Jawapan aku : in shaa Allah, setakat ni memang banyak peluang yang ada sebab kte ada 2 perkara network dan pembangunan web.. nak jadi programmer, web developer, system analyst, network analyst, network administrator, network engineer pn boleh kalau ada minat dan tak kenal erti jemu nk cari keje.. hehehe

    Jawapan Pandangan staff tempat praktikal aku : In future, peluang pekerjaan untuk web dan network sgt tinggi...
ok, aku rase ni je kot yg blh aku review.. pngalaman sepanjang belajar netsentrik ni, ada banyak.. dan susah mgkin agk personal nk cte... haha...so, kalau ada yg tak berpuas hati dgn review aku ni, blh request nk join group netsentrik UiTM kat mukabuku facebook.. :)

aku nak stop kat sini dulu entri kali ni, sambung next entri...



notakaki :: tahniah pada adik2 yang dapat sambung pengajian ke peringkat ijazah mahupun diploma ke mana2 IPT di seluruh negara.. bagi yang xdapat tu, xpe, boleh buat rayuan or banyak kolej2 bersekutu under IPT2 yg adk2 blh msuk.. ape yg pntg niat kte nk blaja....:)



5 comments:

  1. Assalam..saya nak tanya sikit kalau stpm pointer 2.7 or 2.8 camtu bleh dapat tak course dalam bidang pengkomputeran ?

    ReplyDelete
  2. Cik Maruko boleh lihat di course requirement setiap university..

    @hudaaziz budak netsentik boleh amek CCNA??

    ReplyDelete
  3. Saya nak tanya . Kos ni dkt uitm mana yaa

    ReplyDelete
  4. Hai nak tanya peluang nak dapat kos nie banyak tak? Kos ni ramai orang ambik ke?

    ReplyDelete

Merepek la korang lepas baca ye!!