Pages

Penanam Anggur 3 Bulan

Assalamualaikum dan selamat malam korang...

haih, aku tak banyak nak cerita... kat sini aku cuma nak mention sudah 3 bulan aku menjadi penanam anggur yang tak tumbuh-tumbuh... hohohoho

yesss... persoalannya, aku tak nak keje ke?? aku memilih kerja ke?? hahahaha... sila jangan nak tanya soalan2 berikut ye...bukan aku tak usaha... tak beratus kerja aku mohon dari kelayakan SPM smpy degree, tapi andai belum rezeki aku, nak wat mcm mana kan...

terus menunggu dan menunggu...

Zaman sekarang bukan senang nak cari kerja, kebanyakkan nya semua nak yg berpengalaman...so yang peliknya, kalau semua company nak yang berpengalaman sahaja, bagaimana dengan yang fresh graduate cam kami2 ni?? mcammana nak ada pengalaman kalau tidak diberi peluang menimba pengalaman... hohoho.. tepuk dada, tanya diri sendiri.. yeahhhhh..

kadang kala ada sedikit cemburu di hati bila tengok kawan2 seperjuangan semua dah mula bekerja, ada yang dah keje lama n dah pakai kereta, ada yang dah beli rumah pun...tapi aku positivekan semua tu, mungkin sudah rezeki mereka.... rezeki aku tak tau lagi kan...

so, untill now, aku percaya yang rezeki aku tu ada kat mana-mana... mungkin sekarang aku tak dapat kerja lagi, akan datang sape tau kan after konvo aku terus dapat kje... itu semua sudah ketentuan...

Yes, kita tidak pernah tahu ape yang telah dirancangkan untuk diri kita, jadi bersabar dan terus bersabar...

lastly, usaha itu eskalator kejayaan... tanpa usaha, tak kemana tak.. selagi masih diberi peluang, aku tetap akan usaha, usaha dan usaha untuk mendapat kerja tetap.. fullStop.. weeee~~peace yooo


p/s : if korang ada kje kosong as kerani ke ape ke excepted operator kt JB, please bgtau aku.. nak jugak cuba.. heeee...

p/s 2  ; jemput like my business Page K.U-Beauty Collection .. ada pelbagai barangan yang murah-murah...



No comments:

Post a Comment

Merepek la korang lepas baca ye!!