Pages

Cita-cita yang diimpikan...

hello...ari ni aku nk cte soal cite2 aku.....
hehee...dulu mse sekolah selalu cikgu tanya
"bile besar nanti nak jadi ape??"
ok time tu msing2 sibuk nak jadi polis,doktor,cikgu,tentera...mcm2 la....
sebab time tu pkrjaan2 tu je kte knal kan??btul x??hehehe

bile msuk sek menengah, dh bsr ckit...pngetahuan pn dh luas ckit tntg pkrjaan ni...
so law ada cikgu tnye nk jadi ape dh besar,
mse tu laa msing2 ckp pkerjaan lbih spesifik..
nk jd arkitek, enginneer, doktor bedah, cikgu math...

hah mcm tu la strusnye... ble umur mkin meningkat, pengetahuan semakin bnyk, smakin kte terfikir nk jd mcm2 kan?? 

ok pnjg mukadimah aku....cita2 aku???
actually mse sek dulu aku berangan nk jd ckgu math..sebb time tu aku mmg mnat gle math...
mmg kalau bleh nk blaja bdg mathematic je....huhuhu..
aku mmg xske bdg2 membace ni..cm sejarah,geografi...leh wt aku tdo kalau study subjek2 tu...hehehe...

bile aku msuk diploma, aku amek sains komputer....mmg sjk azali aku mmg xleh lari dgn sains n math.. 
dh sebati dh...heheh...tp diploma xsme cm sek...
kt u, aku blaja programming komputer n math...
tp time ni aku mmg dh berbelah bg dh..akibat frust xdpt mktab pas spm dlu,aku tkr cita2 aku..
nk tau ape die?? aku nk jd programmer...hehee....

after that, aku smbg degree...ble degree ni lbih spesifik kan?? ok..aku amek pengkomputeran netsentrik...ape tu?? time ni aku dh xdak math2 bagai ni....aku amek more pd network n web... skrg cita2 aku bertukar lagi..
aku nk jd web developer or network analysis...huhuhu..

TAPI, sbnrnye aku xkisah pn jd ape...kalau leh aku nk aku leh wat smua kje...yg penting hati kita..
xguna law kite kje, tp hati kita xikhlas untuk wat smua tu...btul x??
jadi kje perlukan keikhlasan bru la kte xrse kte terpakse wat smua tu...hehehe...

aku bersyukur kerana DIA memberi peluang kepadaku untuk menimba ilmu dan DIA sntiasa bersama hamba2nya sewaktu susah dan senang... so...after grad degree nanti, aku terime je mne2 kje yang aku dapat...yang penting aku minat untuk wat smua tu...

ok...jmpe lagi nanti...SMILE!! :)



No comments:

Post a Comment

Merepek la korang lepas baca ye!!