Pages

Degree!!!!

hah td aku dh emo...ni aku nk mood baik plak....heee....
skunk ni aku bce kt blog member2 aku smua duk sbuk crita pasal degree yang akan ktorang smbg pada bulan 9 nanti..nape blan 9?? nk tau?? hah...sbb skunk ni u dh brubah..intake dh len....tu yg bln 9 tu...biasenye bln 7...heee~~~


ok...berbalik pada tajuk asal....aku dh mohon dh degree yang aku nk amek...tapi aku pn xsure...
law orang lain mgkin plih ikut minat..aku x..aku plih ikut market job utk akn dtg... bia la kte ssh time blaja,jangan ssh time nk dptkan keje nanti...masak mak nanti...mana nk bayar hutang pnjaman lagi..aiyoyo...bnyk gle r yang kene pk...plg pntg hutang pnjaman r kan.......
ok,disebabkan permohonan tu kne plih 4 plihan so aku pn amek la 
1. Ijazah Sarjana Muda Perkomputeran Netsentrik
2. Ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan Sistem Maklumat
3. Ijazah Sarjana Muda Sains Komputer
4. Ijazah Sarjana Muda Matematik Perkomputeran...


hah..course2 ni la yang aku plih..
dulu2 mse sek cecita aku nk jadi Cikgu Math...tp tu la kan pas SPM ak mhon Maktab xdpt...tu yg sedey tu smpai dh lpekan hasrat nk jd ckgu tu...heee....so skrg aku nk jd programmer or System Analyse.. baru mencabar orang kata...hahaha.....wlupn aku tau mmg susah la course2 yang aku plih ni...tp aku kne la mencuba..takkan la nk jd penakut kot...smpy bile?? law la arwah mak n ayah ada msti diorg bangga ngn aku...aku teringat pesan ayah, "Selagi akk rse nk blaja,akk blaja je..ubah nasib keluarga kite...tu yg aku nk trus je blaja...xmau tangguh2 lg..mmg la dhati ada niat nk kerja..tp law xdpt kje yg bsgkut dengan bidang yang amek skunk ni, better aku smbgla kan....xkn la aku nk kje len dr bidang aku kot...law setakat untuk sementara tu boleh la....takkan la selamanye...setakat diploma yang aku ada, skill yg sgt sedikit yg aku ada ni..mne ckup untuk aku menjadi pekerja yang berjaya...btul x??hehehehe..
ok stop kt sni....nk wat kje dh ni....:)



2 comments:

Merepek la korang lepas baca ye!!